vilket liv

Det är sjukt vad folk går och trycker ner sig själva på grund av att dom inte har jobb..
Klart att det finns anledning att vara på dåligt humör över hur det ser ut på arbetsmarknaden idag.
Men jag ser absolut ingen anledning att gräva hålet djupare genom att jämnföra sig med andra hela tiden.
Satt på arbetsförmedlingen idag på ett informations möte om arbetsgarantin.
Och dom flesta var jävla negativa till allt!
Räckte med att titta på folk så såg man det.

Istället försöker jag att se positivt på att vara arbetslös, Inte så himla lätt!
Jag tycker inte om att vara arbetslös och sitta hemma dagarna i ända.
Men istället för att gå och gnälla över det så försöker jag tänka på att när jag jobbar så kommer det komma dagar då man tänker '' Fan, Idag vill jag vara hemma'' osv.

Och att arbetslösheten är så hög är ju knappast mitt fel.
Jag vet folk som mår jävligt dåligt, Man ser och hör i tidningar och på tv..
Jag tänker inte trycka ner mig så lågt och må så dåligt som dom flesta gör.
Jag tänker söka mina jobb och göra mitt bästa av det här!
Samtidigt ska jag försöka hålla mitt humör uppe..Svårt!
Men det känns nog lättare och ''roligare'' att söka om man är glad och positiv.

Och jag som sa igår kväll att jag skulle skriva om något roligt..
Det här var riktigt roligt,.ha   ha  haaa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0