Jobbena försvinner..

Satt och tänkte på jobb nu..
Nu är det inte själva jobbet det handlar om längre utan vilka kurser du läst,
helst ska man plugga i 4 år till efter gymnasiet, gärna mer ..
Och förutom det ska du har erfarenhet av jobbet!
Helst många års erfarenhet !
Hur ska man som en ung person, som är trött på skolan men vill ut på arbetsmarknaden
kunna uppfylla alla dessa krav?
Vad finns de ens för jobb för en person som inte har pluggat massa år?
Jobb man kan få när man gått klart gymnasiet..
Några jobb finns de ju inom vad jag kallar "mans-yrken", transport, bygg och sådant!
Men då krävs ju erfarenhet eller att du gått utbildning.
Och klarat allt inom utbildningen!
Men jag hoppas vinden vänder snart och att det finns jobb på arbetsmarknaden igen!

En annan sak jag kom på nu när jag skrev rubriken är, kommer vissa jobb försvinna?
Alltså kommer dom ersättas av maskiner? Då behövs visserligen en maskinförare men
några personer måste ju förlora på att maskinen tar över jobbet.
Detta kan man sitta å spekulera i hur länge som helst egentligen.


Sandra Tungstöm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0