Evig kärlek?

Eva Rusz, psykolog och relationsexpert, tror att våra attityder och inställningar till äktenskapet har förändrats.

– Nu för tiden lägger man ned väldigt mycket pengar på sitt bröllop och då vill man ju gärna att det ska hålla. Dessutom är det många ur den generation som gifter sig nu som själva är skilsmässobarn. De vill inte göra om sina föräldrars misstag. De har kanske väntat längre med att hitta en livspartner och gjort ett bättre urval, säger hon till metro.se.

Jag tror det stämmer de som Eva säger!
Jag är själv ett skilsmässobarn och jag drömmer om att mitt och Tobias förhållande ska hålla livet ut.
Och jag kommer att vara beredd på att kämpa, de måste man göra för att de ska funka!
Man kan inte få allt serverat på silverfat!

Det är inte så att jag personligen lidit av att mamma och pappa varit skilda, dom har
trots allt varit väldigt bra kompisar när vi var små och fanns de osämja så är det inget jag eller lillasyster märkt av iaf!

Jag tror det alltid finns, i dom flesta människor iaf, en dröm att man ska vara två!
Sen finns de undantag, de gör de ju alltid!

En annan sak jag funderat på, är människan skapt att leva med en person?
Alltså just en specifik person? Eller "byttes" dom ut förr också?
Nu menar jag långt tillbaka i tiden alltså, typ stenåldern?!
Hur tror ni det ligger till egentligen?
 

Sandra Tungstöm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0