Åt vilket håll är vi på väg egentligen?

MOTALA
Nästan hälften av Motalas kvinnor vågar inte gå ut ensamma av rädsla för att bli överfallna, rånade eller ofredade.
Det visar en ny rapport från Folkhälsovetenskapligt centrum.

Precis som alltid varje morgon läser jag tidningen.
Idag läste jag på Motalatidning.se denna artikel att så många tjejer är rädda för att gå ut själva å dessutom i Motala!
Detta är då menat kvällstid!
Enligt statistiken så var det 45 % av kvinnorna och 10 % av männen!
Jag tycker det är sjukt att tjejer/kvinnor ska behöva vara rädda för att något ska hända.
Dock är jag lite för självsäker och tänkt  "ääh det händer inte mig något" om jag gått hem själv på kvällen/natten.
Men visst har man tänkt tanken, tänk om någon hoppar på mig, vad ska jag göra då?
Enligt mig ska man kunna gå hem själv efter man varit på krogen och är onykter utan att behöva va rädd!
Man ska inte behöva vara rädd för att bli våldtagen, rånad eller misshandlad.
Trots att vi egentligen inte bor i en sån stor stad, så händer det en hel del!
Och varför är killarna inte lika rädda?
Är det något som skett den senaste tiden eller var de förr så också?
Man har hört när ens föräldrar pratar, äh det var ett slag på käften låg personen ner så antingen hjälpte man honom upp igen eller så gick man därifrån. Var de verkligen så?
Och vad är de då som fått samhället att se ut som de gör idag?


Sandra Tungström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0